"Nem vagyunk a térképen"
2010.01.22. 13:08
A Microsoft keresője, a Bing az elmúlt időszakban komoly támadást intézett a keresőóriás ellen, de miután a százmilliós reklámkampány (dollár, naná) lecsengett, kiderült, szó nincs arról, hogy Google-gyilkos lenne az új search engine. Ugyan a Bing képkereső funkcióját sokan dícsérik, és jobbnak találják a konkurens szolgáltatásnál, mégsem tértek át sokan a Live-ot felváltó keresőre. És bár a mögé állított hirdetési rendszerrel kapcsolatban gyakran megemlítik, hogy az ott megjelenő reklámok átkattintási arányai jobbak (ez persze betudható a kevesebb hirdetőből eredő kisebb reklámzajnak), mint az AdWords rendszerében, hirdetői szempontból sajnos mégsem úgy működik, ahogyan kellene - erről Bobály Mihály (JabJab) tartott egy érdekes előadást a 2009-es keresőmarketing konferencián.
De visszatérnék az előző poszt témájához, a térképekhez. Sokáig a Google Mapsnek nem akadt igazi kihívója a netes térképszolgáltatások piacán, egyesek azonban a redmontiak Bing Mapsét méltó versenytársnak találják, és tény, hogy az MS térképe bizonyos szempontból felhasználóbarátabb. Utóbbi igyekszik kiaknázni a Photosynth és a Silverlight interface előnyeit, és ezzel valamennyire a Street View-hoz "hasonló" élményt nyújtani (mondjuk nálam le is fagyott a böngésző, amikor próbálgattam); újabban pedig már a Twitterrel is összekapcsolható a Bing Maps, így immár geolocation információk alapján is kereshetők tweetek.
Nemrég hivatalosan is bejelentették, hogy a Bing térkép nem béta többé, és két új funkcióval bővült is, a Destination Maps és a Local Events alkalmazásokkal. Előbbi segítségével pontos útbaigazítást adhatunk azoknak, akiket mondjuk egy eseményre invitálunk, bejelölve, hogyan juthat el az adott helyre.
A Local Events app pedig abban segít, hogy ráleljünk, milyen események zajlanak az adott helyen egy bizonyos időpontban. Tegyük fel, hogy nem tudjuk, hová menjünk este, csak azzal vagyunk tisztában, melyik környéken leszünk. A választásunkat könnyíti meg ez az alkalmazás.
Na persze csak akkor, ha mindehhez elég információ lesz a térképen, illetve ha végre majd nálunk is működni fognak ezek az eszközök.
Magam próbáltam már beregisztrálni magyar cégeket a Bing Mapsen is, és tapasztaltam ennek nehézségeit, különösen a Google hasonló szolgáltatásával összehasonlítva: a Bingen mindez bonyolultabb volt, és a lehetőségek is korlátozottabbak. Érdemes összehasonlítani, mi látszik a Google térképén egy vállalkozásból, és mi az, ami a Bing Mapsen.
Ez a tapasztalat is azt mutatta meg számomra, hogy mi magyarok még annyira "nem vagyunk a térképen" - de ezt már megszoktuk: kis pénz, kis foci. Igaz, ez a Google példáján is elmondható, az ő kibővített térképes szolgáltatásuk is csak szeptember vége óta érhető el hazánkban. Kíváncsian várom, mikor leszünk elég számottevőek a Bing felé is.
A dolog talán nem teljesen reménytelen, hiszen már az Apple is felfedezett minket magyarokat.
Update! De még mennyire fel lett fedezve az ország az Apple-nél!
Info via Mashable
Kép: Kevin Van Aelst
Szerző: juan74
Szólj hozzá!
Címkék: google apple térkép map bing local events destination map geolocation
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.